6.26.2011

Hello Moss

Hei.
Jeg har flyttet ut hjemme fra.(Jeg liker å si det, selv om det egentlig ikke er sant, jeg har foretatt en pinglette mellomting) Nå er jeg fremme i Moss! Jeg er klar for å ha Te-selskaper så det er bare å komme!

Det skjedde et par ting som ledet opp til at jeg klart å komme meg helt hit!
Det begynte på Fredag da jeg og Benedicte skulle på Foo Fighters konsert!
Jeg hadde egentlig ikke tenkt meg dit siden jeg ikke hadde penger, og alle dere andre konsert-mennesker der ute kjenner vel til at hvis man ikke får stå-billett så skal jeg ikke værra med! Da jeg to måneder før konserten fikk en deilig sum med feriepenger uttrykte Benedicte at det eneste hun ønsket seg til jul og bursdagsgave var å se Foo Fighters live kjøpte jeg billetter. Det ble vel og merke da sitte-billetter, men vi skulle på Foo Fighters så who cares!


Vi pakket i bilen, og dro på fredag, som bønder i byen hadde vi med familiens trofaste TomTom(kjelenavnet på familiens GPS). Denne sviktet oss før vi hadde forlatt kommunen. Samtidig som familiens automatgir bil plutselig ikke gadd å gire selv lenger! Det med bilen var det letteste å fikse, TomTom der i mot var en annen sak. Etter en stund skjønte vi at vi måtte gjøre dette Old School og lese skilter! Vi kom oss frem til Fornebu etter å ha kjørt oss bort, ring vår kjære pappa.
Samtalen var slik:
"PAPPA! Vi vet ikke hvor vi er!"
"Jah,... ikke så mye jeg kan gjøre med det"
Dere skjønner at løsningen på alle våre problemer er Pappa. Uansett hvor irrasjonelle og idiotiske problemene er.
Sannheten er egentlig at pappa var født før GPSen sin tid og var elektriker læring i Oslo i mange år med kart og kompass så vi så på han som den best kvalifiserte til å hjelpe oss.

Da vi så et skilt mot Lilleaker ringte det en bjelle og vi kom oss frem.

Enda viktigere Foo Fighters var awsome! Kvelertak var oppvarmingsband så da var jeg strålende fornøyd. Jeg satt ved siden av en skummel engelskmann som tydeligvis hadde tenkt i hodet sitt "Hei, du er min nye bestevenn!" Full av norsk-mentalitet som jeg er, bare flyttet jeg meg fem cm nærmere Benedicte i setet mitt. Konserten startet. Jeg skal ikke beskrive så mye om hvordan konserten var i detalj(Mer eller mindre det er ønskelig), men det var supert! Selv om de turnèrte med det nye albummet sitt "Wasting Lights" spilte de bare gamle klassikere og de største hit's ene sine. Vi fikk høre Hero, the Pretender, Best of You, All My Life, Wheels og mange mange flere store hits. David Grohl kom med mange morsomme innslag og det var alt i alt en kjempe kveld. Jeg satt med gråten i halsen, enda jeg SATT. Jeg må nok se Foo Fighters en gang til og denne gangen sikre meg stå-billetter.

Det minner meg om den gangen jeg og Marius var på Misfits, og vi skulle på bussterminalen å hente baggen min etter konserten. Vi spradet stolt rundt i t-skjortene våre uten å høre en dritt! Så var det en fyr som snakket til oss, men jeg hørte absolutt ikke hva han sa. Tydeligvis hadde han sagt "var konserten bra?" Jeg håper han fikk svar nok i at vi ikke hørte noe som helst av hva han spurte oss om.

Aah, konserter. De er herlige!


På lørdag før vi dro til Moss tok vi oss en snartur innom Oslo for å shoppe litt på Søstrene Grene og Indiska.

Så hele lørdagen brukte jeg egentlig til å vaske og pakke ut hos Marius. Jeg fikk felt rasjon til middag, så nå skal jeg i millitæret!(ohyes), neida. Her kommer det noen bilder av hva jeg kjøpte meg og en sneakpeak på hvordan det ser ut hos Marius nå.

Jeg ville bare si jeg lever enda!

Mvh Malin

Mango-Te fra Søstrene Grene 13kr

Skogsbær og Frukt-te fra søstrene grene. også 13 Kr
For de som har vært hos Marius før, vil tenke "MIRAAKEL!"
Nytt Sminkespeil Fra Indiska, 45-50kr, jeg husker ikke helt.

En søt Oljelampe fra indiska, på salg, kostet veeel 16kr tror jeg.
En spruteflaske til rengjøring! Søt! Fra indiska, 25kr(jeg tror bare her også.)
Til slutt! Min kjære Aukrust kopp

6 kommentarer:

  1. du har faktisk rett angående det bildet av badet. jeg tenkte at det må være et mirakel (Y)
    hilsen Per

    SvarSlett
  2. herregud for et fint speil! og koppen! heldige deg. kos deg i moss!

    http://siljeolsen.wordpress.com/

    SvarSlett
  3. Jeg digger den koppen Malin!
    Og helt enig med at konserter er herlige! :D
    O.R.H.

    SvarSlett
  4. Et mirakel! jeg klarte det ikke, but you did it! ^^
    *klappefor* :)
    Veldig fine ting likte god olje lampa! :)

    SvarSlett
  5. Vet du hvor høyt det speilet er? og hvor har du kjøpt det? har sett de har indiska i drammen, men tungvindt å dra helt dit (i og med at jeg bor i horten) om de ikke har det der. :)

    SvarSlett
  6. 20cm omtrent. Det er kjøpt på indiska i sommer. På Karl Johan:P

    SvarSlett

Image and video hosting by TinyPic

Følg

Bloggarkiv