11.25.2011

Roadtrip i Nord-Østerdalen

Hei. Jeg har fablet en stund om at jeg burde kanskje blogge om roadtrippen jeg hadde for litt tilbake(Litt vil si i skrivende stund 6 dager). Hvordan det ble avgjort at vi skulle dra var alt i alt ganske spontant, enkelt og greit fordi det også passet bra da. Jeg hadde også møtt Kalle helgen i forveien hvor jeg sa jeg likte å høre på plater sammen med Yngve. Da syntes han at vi skulle ta med oss platene og komme for å innvie den nye platespilleren hans. Samt at vi har lovet Ann-T i hele oktober at vi skal komme en tur.

Som sikkert kanskje har kommet frem var Yngve min reisepartner. Han sto for bilen og var egentlig sjåfør mesteparten av turen. Jeg hater å kjøre andre sine bilder. Jeg er så redd for å ødelegge de. Hvis du fortsatt leser dette kan jeg fortelle deg at det blir morsommere etter hvert. Jeg er bare jææævlig trøtt akkurat nå... eller kanskje ikke. Vi har tatt en del bilder da:)

Vi dro tidlig tirsdag 1.Nov mot Rendalen for å besøke farmor. Farmor er en sprek gammel dame på 86 år.
Jeg lærte ting om familien min som jeg ikke visste fra før. Før dette stoppet vi ved den store steinen. Et høydepunkt i Rendalsturene mine siden jeg var bitteliten. Yngve var egentlig ikke så veldig imponert da jeg sa vi skulle det "Den må minst skyte ut små dverger som pusser tennene mine!" eller noe mente han da. Da vi kom dit ble han positivt overrasket.



Hos farmor fikk vi pizza, kaffe og kanelboller. Samt at hun uttrykte at jeg er så forbanna treig når jeg kjører bil. Det skjer ofte det. "Hei farmor! Jeg kommer på besøk i dag!" "Skal DU kjøre!? Da kommer dere aaaldri frem!". Farmor er fantastisk.


Etter vi hadde vært hos farmor dro vi rett opp til Tynset hvor vi møtte Ann-T.(Nå er det litt lenger enn bare 6 dager siden roadtripen... nå er det 22 dager)
Snasen som alltid i sin Nille-uniform, fulgte vi henne hjem. Lagde middag og bare koste oss. Drakk litt øl. Det var kjempe trivelig. Burde egentlig reise rundt og besøke alle vi gikk i klasse med. Hvem vil være neste?

Vi dro fra Ann-T litt utpå dagen. Hun hadde traktet kaffe til oss og greier. Kjempemessig!
Vi besudlet katten hennes litt før vi dro videre.


det kan hende jeg måtte sensurere bildet av Yngve, men jeg tror ikke dere merker forskjell
Neste på listen var Kalle, men Kalle, som nå er ansvarlig lærer og greier, var ikke ferdig på jobb før kl 6.

Etter å ha tittet litt på hva Tynset kunne by på, der i blandt kjempesparken, bestemte vi oss for å se jutulhogget.






Etter jutulhogget, Stakk vi en tur innom Aukrust senteret, som egentlig var stengt for sesongen. Men vi fikk komme inn likevel! Jeg elsker Kjell Aukrust. Etter dette var det fortsatt noen timer til Kalle var ferdig på jobb så da dro vi til Røros

Vi gikk oss en tur i ørkenen.

Yngve skulle på død og liv drasse med seg den jævla påla'n til toppet av ørkenen...

For å plante den.
 Vi gikk også gjennom sentrum en tur. Så på kirken osv. Da ringte Kalle og sa han var ferdig på jobb.



Da gjorde vi så! Det var helt fantastisk! Vi fikk servert hjemmelaget pizza, drakk øl g hygget oss med deilige plater til seint på kveld.

Dagen etter turet jeg og Yngve bare litt rundt her i Tolga sentrum, hvor Kalle da bor.
Så på skolen, handlet på butikken, laget mat og hilste på hestene til naboen hans.

Vi dro om Drevsjø osv på vei hjem. Vi var hjemme hos meg Torsdag 3 Nov.

Alt i alt var det en toppers tur!

2 kommentarer:

  1. Dere kan komme til meg en tur synes jeg! :D hehe ;)

    SvarSlett
  2. Klart det:D Hvor bor du igjen da?

    SvarSlett

Image and video hosting by TinyPic

Følg

Bloggarkiv