10.28.2012

Militærleir, kjærlighet og Voldemort som bryter seg inn på Freia

Hei. Nå kommer det nok en drøm.
I natt drømte jeg at jeg fikk et adgangskort i posten som det sto "1 gratis innpass på valgfri militærleir i Norge". Jeg hadde tenkt å benytte denne for å snike meg inn på Skjold leir å tilbringe en natt med Yngve. Tok deretter bussen fra Tromsø og helt inn til kasserna til Yngve på leieren. Vi måtte gjennom en del sikkerhetskontroller osv. Men de slapp meg inn uten større problemer.

 Jeg, Yngve og en som Yngve er i militæret med satt å drakk hvitvin blandet med kaffe fra diverse kopper. En av oss hadde et cocktail glass, en av oss hadde et irish coffee glass og jeg hadde et helt vanlig kaffekrus. Vi skyndte oss å drikke opp for IB(inspiserende befal) skulle ha inspeksjon snart. Jeg og Yngve lå og spoonet da plutselig IB var der. Vi fikk ikke tid til å gjemme meg bort så jeg ble bare liggende så stille som mulig i håp om at IB ikke skulle se meg. IB var i dårlig humør og var forbanna sint på at rommet var så rotete. Kjefta og smalt, også sa hun "Og den røde baggen der! Hvem faen eier den?! Og hva gjør den her?" Yngve og kompisen hans så på hverandre lenge, uten å finne en forklaring på baggen. IB tok et steg nærmere sengen til Yngve og sa "Nå Westby! Hvem er det sin?!" Så kastet IB et blikk ned i sengen og fikk øye meg. "Dette blir det konsekvenser av. Aner du hvor alvorlig det er å snike noen inn på en militærleir?" så tittet hun på meg "Og du, har å komme deg vekk ifra militært område så fort som mulig!". Så tittet hun på Yngve igjen og sa "menne, det var en satans fin dame du hadde da" litt som i tonefallet en barnehage tante bruker til et barn som har smuglet med seg hamstere sitt i barnehagen.

 Yngve og kompisen hans diskuterte litt hvor store konsekvenser dette kunne få, mens jeg pakket sammen for å dra. Jeg snudde meg mot de og sa "Dere kunne sagt at den baggen sto der fordi Yngve hadde tatt med noen ting til meg siden han nettopp har hatt perm" også spankulerte jeg ut av Skjold leir. Jeg prøvde å forklare at jeg hadde gratis kort, men ingen hadde hørt om dette. Så jeg tok flyet til Sør-Norge hvor jeg crashet hos svigerfar.

Plutselig fikk jeg høre på nyhetene at en kvinne hadde sneket seg inn på en militærleir. Det ble debattert og laget en skikkelig stor sak ut av det. Sikkerheten i Norske militærleire ble diskutert, samt at den romantiske kjærlighets historien som lå under ble romantisert. De fikk det til å fremstå som om mitt forhold til Yngve var forbudt og forbundet med tabu. At vi hadde trosset disse grensene ved at jeg snek meg inn. Det var noen som ville kjøpe rettighetene for å lage en bok. Litt fortumlet av det hele tok jeg meg en rolig øl og tenkte over hva jeg skulle gjøre. Det viste seg også at Freia ville lage en sjokolade basert på vår rørende kjærlighetshistorie. Så ringte Yngve og hørte etter hvordan jeg hadde det og sånne ting, og sa han var lei seg for at han hadde satt meg i så stor fare.

Etter samtalen var over dro jeg til Freia sin fabrikk for å se hvor mye historien hadde eskalert. Det virket ikke som om noen brydde seg. Det var fint! Og jeg kunne ikke finne noe tegn til sjokoladen. Så møtte jeg Trude. Hun spurte om jeg ikke ville være med å drikke milkshake. Vi fikk en gigantisk sjokolade milkshake med vanilje is, sjokolade is, kake deig, sjokolade biter og masse annet digg som er myntet på sjokolade. Mens vi spiste hørte jeg en stemme hvese bak meg "Alle kommer til å skjønne at dette ikke er normalt! Vi trenger en forkledning!" Jeg snudde meg og fikk se Voldemort(fra HP) som snek seg inn på Freia sin fabrikk....det var egentlig hele drømmen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Image and video hosting by TinyPic

Følg

Bloggarkiv