6.22.2011

"Jeg skal bare ut en liten tur!"

Hei.
Nå sitter jeg her, kl seint-på-kvelden-og-ohmygad-du-har-parykker-over-alt, mens jeg spiser brenneslesuppe. Dette er fordi jeg har hørt at brennesle skal være så flott og at jeg i flere dager har påstått at brenneslesuppe er så digg. Det er virkelig ikke så digg som jeg husket det. Virkelig! Ikke! For stolthetens skyld skal jeg få det i meg. De siste dagene har jeg ikke vært særlig effektiv på pakkingen min og det er flere grunner til dette:
1. Jeg har ikke vært hjemme.
2. Jeg har pakket men den jævla kofferten vil ikke lukkes og Harry Potter er på rumpeldunk turnering!
Hvis du vil vite mer, keep on reading


Når man bor på et sted som er like stort som 3/4 av hele Østfold(4182,2 areal og nesten 300.000innbyggere) og med betydelig mye mindre innbyggere(ca 7000, arealet til Trysil er på 3014,43) sier det seg vel kanskje seg selv at det er langt mellom husene. Det er ikke bare, bare å gå på besøk til noen, ikke uten å ha vært i hardtrening i minst tre år i forveien. Så da jeg endelig fikk førerkortet revolusjonerte det min sosiale krets. Jeg kunne plutselig bare sette meg bak rattet, kjøre en halvtime og være hos nesten en hvilken som helst venn.


Dette er noe jeg har gjort god nytte av de to siste døgnene. Siden jeg flytter på fredag har jeg lagt diverse planer sammen med mange av vennene mine. Den første planen jeg hadde var allerede på vei hjem fra Moss nå på mandag at jeg skulle innom Marte en tur, spise sjokoladepudding og se på en film.

Forøvrig var det en kjempe kveld! Marte laget sjokoladepudding fra bunnen av til oss. En meget mektig og god sjokoladepudding. Vi(vi aka meg, Trude og Marte) så på Stage beauty, en veldig fin film(med en veeeldig kjekk skuespiller!). Vi pratet og lo, så var plutselig klokka halv to og jeg hadde sagt at jeg kom til å være hjemme hvert fal kl 10.
Kofferten etter 1 time pakking.


På bussen hjem fra Moss plinget nok en ”date” på, men denne gangen fra Yngve som lurte på om vi skulle spille gitar å høre på vinyler. Det høres egentlig litt ut som det er tatt fra en undergrunns film fra Norge på 80-tallet. "La oss spille gittar å høre på LP-plater a!". Neida, det var supert! Skulle ønske jeg var en del av diverse ungdomsbevegelser på 70-80 tallet, men da tror jeg at Yngve måtte ha vært en ungdommelig rebell sammen med meg. Vi hadde det kjempe kos, og jeg er så misunnelig på platene hans. Så på tirsdag dro jeg til Yngve da. Det eneste var at han hadde egentlig dobbelt booket kvelden så det endte med en 5 timer lang tur i badstua til Simen S, som det er jævlig lenge siden jeg har sett. Etter å ha igjen beroliget mine samboere her hjemme med at "Det blir bare en liten tur! Er tilbake om et par timer!" Endte med at jeg dro til Yngve kl 18.00 og lå i senga mi igjen rundt 04.30.

Koffert etter 1,5 timer pakking

I dag var inget unntak! Jeg hadde jo selvfølgelig laget en  to-do List over alt jeg skulle gjøre i dag. Den lød som følger:
Malins To-dOlist:
-Vaske planter*
-Pakke klær
-Pakke opp igjen klær, lag en 'klespakke liste'
-Pakk ned igjen klær
-Rydd i papirer
-Lag deg en kanne te
-Lag deg dip og grønnsaker
-Blogg
-Les en bok


Jeg hadde en "The sims relatert krise" der også men jeg valgte å ikke skrive den opp. Så uansett! Masse viktige ting jeg måtte gjøre. Så! ble plutselig Yngve og Simen edru igjen og på mirakuløst vis husket de at jeg hadde invitert dem på en kopp kaffe. Det jeg egentlig hadde sagt var "I morgen må vi ha te-selskap! Jeg har så sinnsykt mye god te!" Men de får tolke det som de vil. De troppet opp her i 6tia på kvelden så nok en date med min kjære nabo med god spillsmak ble utsatt. Nevnte jeg at brenneslesuppe ikke er så godt som jeg husker? Uansett, jeg drøyde deres besøk ganske lenge, vi snakket om i går, lekte med bilbanen min* og parykkene mine. Det var alt i alt et ganske langt kaffebesøk og et veldig trivelig et. Du kan jo tenke deg at når et kaffebesøk betyr "Hey! La oss henge hos deg i fire timer!" Så betyr "La oss spille gittar å høre på plater" vi må gifte oss å få barn, så mye tid som vi tilbringer sammen.


Mitt ess når jeg har besøk er som alltid Zelda. For å kamuflere at jeg egentlig ikke har så mange nye historier siden sist bare prater jeg non stop om den drittbikkja*! Pluss at hun er stokk dum og gjør all mulig slags random shit.

Det var egentlig litt deilig, hemningsløst glemme tiden.
Det var herlig å gå til sengs når solen sto opp. Samt at noen tråkket i klærne jeg pakket, at jeg må rydde på rommet mitt etter jeg har hatt besøk. Det var så herlig barnslig og fantastisk. Feriemodus, ja det tror jeg.
Dagens innlegg ble ikke sååå spennende så jeg har tenkt å kompensere for dette med masse bilder!

Mvh Malin

Edit: Bildene kom etter jeg hadde hentet Erik. Billappen FTW!


vaske planter* Nei jeg vasker ikke potteplantene mine jeg har plukket urter som jeg skal tørke og lage avkok av, jeg vil helst ikke ha døde fluer og bladlus i denslags.
bilbanen min* ikke min i det hele tatt, pappa sin.
Drittbikkja* hun er den jeg elsker mest på hele jord!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Image and video hosting by TinyPic

Følg

Bloggarkiv