8.16.2012

Tromsø dag 1



Hei!
Nå er jeg vel hjemme på hybelen min. Det er fortsatt litt merkelig å kalle dette stedet hjemme men det går seg vel til?
Å komme seg hit skulle vise seg å være en ufordring da.
Det startet på søndag, da pakket jeg bilen full, sa farvel til mamma og pappa. Så la jeg av sted. En litt tårevåt affære siden mamma begynte å hulke. Da er det litt vanskelig å holde tårene tilbake.

Det skjedde en del ting som bare var typisk uflaks når man skal flytte sin vei. Derfor lager jeg en punktliste:

1. Kø gjennom Elverum.
2. Stillestående kø på motorveien, anbefalt å kjøre rv 24. Noe som viste seg å være en langt lengere affære enn først antatt. Ikke bare tok reisetiden 1t lenger, det var også bare kjedelig drittskog. Grusvei, 30-sone, 60-sone, grusvei, veiarbeid osv. Dro fra Trysil kl 18.00 var fremme hos Tante kl 21.30.
3. Forsov meg.
4. Rakk frem til flyplassen i tide!
5. Mistet flyet(Det er komplisert)
6. Ingen flere ledige fly til Tromsø med Norwegian den dagen.
7. Sas hadde ledig!
8. Hadde akkurat 1kg for mye i kofferten til at den i det hele tatt skulle være lovlig å skjekke inn.

9. Kom meg til Tromsø!
Etter jeg kom meg hit gikk egentlig alt ganske radig. Det var bare utrolig synd at jeg ikke kom meg på første flyet.
Første inntrykket av å være student i Tromsø er ganske bra. Jeg merker veldig godt at jeg har reist hit alene. Når jeg hadde pakket ut ferdig osv. Så tenkte jeg ”jah, what now?” Hvis jeg hadde bodd i Oslo kunne jeg sikkert invitert venninnene mine på en innflytningspils, mens nå tar jeg den alene. Mack selvfølgelig. Hadde jeg bodd i Oslo ville jeg heller ikke måtte betale to stk flybilletter i dag som er en ganske fatal jafs av en students økonomi. Da kunne jeg sikkert dratt på bar og tatt meg en moscow mule nå istede for mack på rommet.

Jeg har så vidt fått hilst på de jeg skal bo med. Er en hel rekke av etnisiteter her. Jeg er den eneste norske. Jeg deler etasje, bad og kjøleskap med to spanske gutter som er her for å studere biologi. Ålreite typer. Samt at en kvinne(som jeg ikke har fått med meg hvor kommer fra) som vi kaller Blessing har vist meg litt rundt på kjøknet. Ikke spør meg hvorfor, det var hun som sa hun gikk under det kallenavnet.
Hybelen er mye større enn jeg først trodde! Det er jo kjempemessig! Jeg mangler dog en internett kabel for å koble meg til nettet enda(Så dette er skrevet i forkant! for nå har jeg det) Jeg gleder meg også til å sette mitt personlige preg på stedet. Jeg har alt startet med å henge opp litt bilder av venner og kjente. Jeg vet ikke om det er en så god idè når jeg til stadighet blir litt gråtkvalt når det er snakk om hjemme. Det er jo litt trist å reise fra alt kjent og kjært. Jeg må vel bare huske at jeg gjør dette litt for å teste meg selv også. At dette er en ting jeg må greie. Å reise til en fremmed by hvor jeg ikke kjenner noen, for å bo der et år. Det er ikke komplisert å skrive, men det sier seg selv at det ikke kommer til å bli bare enkelt.
Så snart jeg får fikset postkassen osv skal jeg sende postkort til folk som er interessert i det! Så får de med adressen min på kjøpet om de vil sende noe tilbake.

Jeg kan melde at været i Tromsø har vært fantastisk i dag, og utsikten min er nydelig. Jeg som har en slags undergravd fetisj for høye majestetiske fjell, har ikke mangel på den slags her.

Det blir spennende på skolen i morgen, og jeg gleder meg til Yngve kommer på besøk til helgen!

-Malin

Bildedryss






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Image and video hosting by TinyPic

Følg

Bloggarkiv